Rusza nowy sezon rowerów miejskich

Już w najbliższy wtorek 1.04.2025 startujemy z nowym sezonem rowerów miejskich w Ostrołęce.
W sezonie 2025 użytkownicy systemu Ostro.bike będą mogli korzystać z 64 rowerów miejskich, 15 stacji wypożyczeń oraz 15 rowerowych stacji napraw.
Poniżej garść statystyk z funkcjonowania całego systemu w poprzednich latach oraz lokalizacje elementów infrastruktury systemu rowerów miejskich tj.:
  • stacje wypożyczeń, które są też jednocześnie punktami zwrotu rowerów miejskich,
  • rowerowe stacje napraw, gdzie można skorzystać z dostępnych narzędzi i poddać jednoślady regulacjom czy drobnym naprawom.
Podsumowania roczne 2019-2024:

Sezon 2019 z Ostro.Bike od 1 kwietnia do 31 października użytkownicy systemu rowerów miejskich w Ostrołęce mogli korzystać z 35 rowerów miejskich, 8 stacji wypożyczeń, 8 rowerowych stacji napraw. W tym czasie użytkownicy systemu Ostro.Bike przejechali 34280,01 km podczas 4999 godzin i 48 minut. Łącznie dokonano 12806 wypożyczeń.

Sezon 2020 z Ostro.Bike od 1 kwietnia do 31 października użytkownicy systemu rowerów miejskich w Ostrołęce mogli korzystać z 35 rowerów miejskich, 9 stacji wypożyczeń oraz 8 rowerowych stacji napraw. W tym czasie użytkownicy systemu Ostro.Bike przejechali 27530,16 km podczas 3937 godzin i 53 minut. Łącznie dokonano 9388 wypożyczeń.
Sezon 2021 z Ostro.Bike od 1 kwietnia do 31 października użytkownicy systemu rowerów miejskich w Ostrołęce mogli korzystać z 40 rowerów miejskich, 10 stacji wypożyczeń oraz 13 rowerowych stacji napraw. W tym czasie użytkownicy systemu Ostro.Bike przejechali 33798,30 km podczas 5274 godzin i 25 minut. Łącznie dokonano 13999 wypożyczeń.
Sezon 2022 z Ostro.Bike od 1 kwietnia do 31 października użytkownicy systemu rowerów miejskich w Ostrołęce mogli korzystać z 44 rowerów miejskich, 10 stacji wypożyczeń oraz 14 rowerowych stacji napraw. W tym czasie użytkownicy systemu Ostro.Bike przejechali 35240,14 km podczas 4725 godzin i 10 minut. Łącznie dokonano 13237 wypożyczeń.
Sezon 2023 z Ostro.Bike od 1 kwietnia do 31 października użytkownicy systemu rowerów miejskich w Ostrołęce mogli korzystać z 59 rowerów miejskich, 14 stacji wypożyczeń oraz 14 rowerowych stacji napraw. W tym czasie użytkownicy systemu Ostro.Bike przejechali 42570,16 km podczas 7371 godzin i 54 minut. Łącznie dokonano 18478 wypożyczeń.
Sezon 2024 z Ostro.Bike od 1 kwietnia do 31 października użytkownicy systemu rowerów miejskich w Ostrołęce mogli korzystać z 64 rowerów miejskich, 15 stacji wypożyczeń oraz 15 rowerowych stacji napraw. W tym czasie użytkownicy systemu Ostro.Bike przejechali 44656,36 km podczas 8094 godzin i 58 minut. Łącznie dokonano 19188 wypożyczeń.
Liczba wszystkich użytkowników od 2019 roku – 5126.
Infrastruktura systemu rowerów miejskich:
Rowery miejskie – obecny stan 64 sztuki, poniżej stan w poszczególnych latach:
  • 2019 rok – 35 sztuk,
  • 2020 rok – 35 sztuk,
  • 2021 rok – 40 sztuk,
  • 2022 rok – 44 sztuki,
  • 2023 rok – 59 sztuk,
  • 2024 rok – 64 sztuki.

Stacje wypożyczeń rowerów miejskich – 15 stacji, w nawiasie rok oddania do użytku:

  • Dworzec PKS – ul. Bogusławskiego (2019 r.),
  • Dworzec PKP – pl. Dworcowy (2019 r.),
  • Nowy Szpital – al. Jana Pawła II (2019 r.),
  • Pałacyk – ul. Fieldorfa „Nila” (2019 r.),
  • Aquarium – ul. Witosa (2019 r.),
  • I LO – ul. Traugutta (2019 r.),
  • Obozowa – ul. Obozowa (2019 r.),
  • Wojciechowice – ul. Czwartaków (2019 r.),
  • Plaża Miejska – ul. Wioślarska (2020 r.),
  • Bursztynowa – ul. Bursztynowa (2021 r.),
  • Centrum – ul. Sikorskiego (2023 r.),
  • Stary Szpital – ul. Sienkiewicza (2023 r.),
  • Kupiec – ul. Kopernika (2023 r.),
  • Ratusz – ul. Głowackiego (2023 r.).
  • Leśna – ul. Leśna (2024 r.).

Rowerowe stacje napraw – 15 stacji, w nawiasie rok oddania do użytku:

  • ul. Czwartaków (2019 r.),
  • ul. Bogusławskiego PKS (2019 r.),
  • ul. Traugutta (2019 r.),
  • ul. Witosa (2019 r., przy myjni)
  • ul. Witosa (2019 r., przy Parku Wodnym)
  • ul. Obozowa (2019 r.),
  • pl. Dworcowy PKP (2019 r.),
  • skrzyżowanie ul. Steyera z al. Jana Pawła II (2019 r.),
  • ul. Bursztynowa (2021 r.),
  • ul. Wioślarska (2021 r.),
  • ul. Fieldorfa „Nila” (2021 r.),
  • skrzyżowanie ul. Sikorskiego z ul. Kleeberga (2021 r.),
  • al. Wojska Polskiego (2021 r.),
  • ul. Cieplińskiego (2022 r.).
  • ul. Leśna (2024 r.)
Nad obsługą systemu, relokacją i naprawami rowerów oraz stacji napraw i wypożyczeń w dalszym ciągu będą czuwali pracownicy MOSiR w Ostrołęce.
Serdecznie zapraszamy do korzystania z systemu i infrastruktury rowerów miejskich w Ostrołęce.

Rekomendowane artykuły